Horváth András vs elektromos kocsik

Néhány napja írtam egy USA állami támogatásos (kb. 2,5 millió forintos) akciós 49.990 dolláros (kb. 17,2 millió forintos ) árazású Tesla Y-ra és erre is igaz: PARASZTVAKÍTÁS!!!! Normális kilincsekkel, műszerfallal, állítható fejtámlákkal, szövet ülésborítással, szervizekkel, normális alkatrész árakkal, sok felesleges kamera és más hülyeség nélkül, előfizetéses extrák nélkül, nem kigyulladó életveszélyes akkukkal, sőt 3-4 l-es termosz-szerű cserélhető akkukkal, ami már elektromos mopedeknél van, és cserekút hálózattal, 1500 kg alatti tömeggel, fele ennyiért esetleg megvenném. Így nem leszek rá vevő soha sem. Mert nem vagyok hülye. Reagálás erre a videóra történt: OLCSÓ KÍNAI. De mennyire jó? – MG4 Teszt.

 

akkucsere_termoszos.JPG

 

Nem kellene és a hasonlóak sem. András, ha végignézed a technika történelmet az autók terén, akkor azt fogod látni, hogy az igazi áttörést mindig is a leegyszerűsített tömegtermékek adták és nem a túlbonyolított és drágítottak. VW bogár, golf, Citroen kacsa, Ford T modell stb .... itt sem lesz másként. Ja és azt már sokan próbálgatják. Könnyű kis karosszéria, egyszerű elektromos hajtás, nem túl nagy aksicsomaggal, szinte semmi segítőrendszer, szinte semmi monitor, semmi luxus ...Viszont akár házilag is cserélhető és olcsó karosszéria elemek és alkatrészek. Nos ha lesz ilyen és elfogadható áron, akkor veszek és akkor már venni fogják a tömegek is. 

akkucsere_termoszos2.JPG

Az akkumulátorok fejlődésével ami már megoldható mopedeknél, majd nemsokára megoldható lesz moped kocsiknál is, majd kisebb elektromosoknál is. Aztán majd nagyoknál is. Lehet az autókban egy kisebb puffer, ami beépített és hozzá 4-6 db ilyen cserélhető 3-4 literes méretű, max ~12 kg súlyú néhány 10 másodperc alatt cserélhető aksik a jövő. 

Aztán az ilyen cserélhető aksikat lehet szabványosítani világszinten, akár csak az AA vagy AAA ceruzaelemeket és ez által, az igazi tömegtermelés miatt lemegy az áruk és könnyű lesz beépítési, töltési helyet is tervezni és legyártani. Az újra hasznosításuk, veszélyes hulladék feldolgozásuk is automatizálható az egységes szabvány miatt. Maga az ilyen akkufalak meg hálózatkiegyenlítő hatást is adnak, ami meg másért is hasznos. 

Így tehát igen kérdéses a jelenlegei egyre nagyobb töltésteljesítményű elektromos töltőoszlopok jövőbeli értelme is.  Valószínűleg hamarabb elavulnak, mint ahogyan kellőképpen kiépülnének. Hasonló lesz a sorsa, technika történelmileg, mint a SONY minidisc digitális audio rendszernek. Nagyon jó, de lett nála még jobb és mire elterjedt volna már el is avult.

Kínában, Indiában, ahhoz közeli indonéz szigetvilágban és a valószínű Afrikában is már vannak használható elektromos autók 1,3 -2 millió forint körüli áron. Azok némelyikében persze nincs légzsák, meg ABS és hasonló, de mivel kis sebességre és városi közlekedésre vannak tervezve ... nem is olyan nagy gond. Itt is kezdődhetne az elektromos autók tömeges "olcsósítása"  Európában is, a moped elektromos kocsikkal, amelyek max 45 km/ h és csak helyi lótifutira vannak kitalálva. Biztonságosabb, mint a roller, elektromos bicaj, vagy mopedmotor. Mert van legalább egy zárt kocsiszelvény. 

wuling---hong-guang-mini-ev.jpg

Az egyértelmű, hogy az akármiféleképpen, de az elektromos motorral hajtott autóké a közel-jövő. Az hogy az autó hogyan kapja és tárolja az elektromosságot, nos abban még hatalmasak még a lehetőségek. Az akkuk is nagyot fognak fejlődni, meg hidrogén cellák is, de az is lehet bele kell csak tenni majd két ásványt egymás mellé és az X évig energiát ad.  Persze ez csak addig jövő, ameddig nem lesz biztonságos és tömegesen elterjedt teleportálás, vagy más hasonló mert akkor már az autók szerepe is leértékelődik erősen majd.